NFON kondigt vandaag zijn nieuwe kernproduct aan: Cloudya. De volledig nieuw ontwikkelde telefonieoplossing combineert eenvoud, onafhankelijkheid en betrouwbaarheid in een geïntegreerde gebruikersinterface, platform onafhankelijk, via één enkele login.

De oplossing zorgt voor toegankelijkheid, op elk moment en vanaf elke locatie. Dit kan met een browser, desktop of mobiele app of gewoon een bureau-toestel op de werkplek. “Cloudya is de toekomst van zakelijke communicatie en een andere belangrijke mijlpaal in de geschiedenis van de NFON Group”, zegt Hans Szymanski van NFON AG. “Met Cloudya zijn we een voorbeeld op de Europese markt en leggen we de basis voor dynamische en constante ontwikkeling op weg naar uitgebreide UCaaS-aanbiedingen van NFON AG.”

Cloudya staat voor apparaat onafhankelijke en intuïtieve communicatie met een speciale focus op absoluut eenvoudig gebruik – altijd, overal en elk apparaat. Cloudya is de basis voor toekomstige geïntegreerde samenwerkingsservices en is ontwikkeld voor de digitale werkomgeving van morgen, zoals scherm delen, chatten en video.

Cloudya is gebaseerd op de nieuwste web technologie zoals WebRTC (Web Real-Time Communication). Dit betekent o.a. dat updates van de Cloudya-suite met minimale inspanning beschikbaar kunnen worden gesteld. Dit kan voor zowel de browser, app op het besturingssysteem of de mobiele app. “Het gebruik van moderne tools zoals WebRTC en krachtige JavaScript-frameworks helpt ons te voldoen aan onze vraag naar de hoogste kwaliteit, beveiliging en ontwikkelingssnelheid”, zegt Jan- Peter Koopmann, CTO bij NFON AG. Cloudya is een interne ontwikkeling van NFON AG en combineert een ongeëvenaarde gebruikerservaring (UX) met de hoge beschikbaarheid en constante perfectie van de backend. Cloudya is de hoeksteen van alle toekomstige ontwikkelingen.”

Rodríguez, Chief Sales Officer van NFON AG. “Cloudya is veel meer dan alleen een nieuw product. Cloudya is een essentieel onderdeel van een paradigma-verschuiving die gepaard gaat met een groeiende markt in Europa en bijdraagt aan het bereiken van ons doel: een toonaangevende positie in de Europese markt.” De nieuwe vrijheid van zakelijke communicatie is eenvoud, onafhankelijkheid en betrouwbaarheid. Dit omvat eenvoudige en uitgebreide log-in, plug-and-play implementatie, intuïtieve bediening, gratis apparaat selectie, maximale beschikbaarheid, de hoogst mogelijke normen voor gegevensbeveiliging en meer.

Cloudya is vanaf 1 november 2018 beschikbaar voor Chrome in de nieuwste versie. In de periode tot 1 februari 2019 komen de lanceringen voor de mobiele apps iOS (vanaf 10.0) en Android (vanaf 7.0), evenals de desktop-apps voor MacOS vanaf 10.12 en Windows 10 inclusief de browserversies voor Safari.

Om de eerste vragen te beantwoorden:

– Cloudya is de naam voor de nieuwe applicatie (App) suite die NFON introduceert. Bij de lancering is de web client (Chrome) direct beschikbaar zijn. Later worden mobiele en desktop apps toegevoegd
– Cloudya is onderdeel van het nieuwe NFON Business Premium abonnement, om gebruik te maken dient een klant over te stappen naar Business Premium
– Business Premium is vergelijkbaar met NFON Premium, maar dan zonder Queuemetrics (End of Life)
– Bestaande klanten krijgen een aanbod krijgen om over te stappen naar Cloudya/ Business Premium. Uiteindelijk wordt gestandaardiseerd op 1 type abonnement
– De mobile client (FMC), nsoftphone premium, Isoftphone blijven voorlopig beschikbaar voor bestaande installaties/ gebruikers

Graag brengen wij je op de hoogte van het laatste NFON nieuws. Wil je meer weten over Clouya van NFON of andere onderwerpen? Neem dan contact op via 085 – 273 2214 of info@onfiber.nl